ПОРЯДОК організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного агентства
відновлення та розвитку інфраструктури України
______________ № ____________
ПОРЯДОК
організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення структурним підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України (далі – Уповноважений підрозділ) контролю за дотриманням антикорупційного законодавства та реалізацією антикорупційних заходів на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України у формі перевірок (далі – перевірка) та оформлення результатів таких перевірок.
2.Метою проведення перевірки є:
запровадження єдиних стандартів організації роботи з питань запобігання та виявлення корупції на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України (далі – підприємства);
здійснення контролю за ефективністю та своєчасністю виконання завдань, визначених наказами Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України (далі – Агентство відновлення), окремими дорученнями Голови Агентства відновлення або особи, яка виконує його обов’язки (далі – Голова Агентства відновлення), з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
надання необхідної методичної та консультаційної допомоги, підготовки рекомендацій для поліпшення стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції та реалізації антикорупційних заходів на підприємствах;
здійснення контролю за діяльністю уповноважених підрозділів або осіб на підприємствах.
3. Уніфікованість та ефективність організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах досягається Агентством відновлення шляхом:
прийняття внутрішніх розпорядчих актів, що визначають зміст та порядок здійснення контрольних заходів з питань дотримання антикорупційного законодавства на підприємствах;
проведення заходів щодо виявлення проблемних питань виконання антикорупційного законодавства у діяльності підприємств;
розробки та впровадження комплексних заходів щодо усунення виявлених порушень антикорупційного законодавства на підприємствах;
забезпечення інформування Голови Агентства відновлення та спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції (за наявності підстав) про виявлені на підприємствах порушення антикорупційного законодавства;
виявлення кращих практик запобігання корупції та їх впровадження на підприємствах.
4. У цьому Порядку терміни, вживаються у таких значеннях:
об'єкт перевірки – підприємства, що належать до сфери управління Агентства відновлення;
планова перевірка – перевірка діяльності об'єкта перевірки, що проводиться на підставі плану проведення перевірок, затвердженого Головою Агентства відновлення), на відповідний рік, не частіше одного разу на три роки;
позапланова перевірка – перевірка діяльності об'єкта перевірки, яка не визначена планом проведення перевірок на відповідний рік.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про запобігання корупції» (далі – Закон).
ІІ. Загальні засади проведення перевірок
1. Планова перевірка здійснюється на підставі наказу Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.
Підставою для проведення планової перевірки є план організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, на відповідний рік, складений за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (далі – План проведення перевірок).
План проведення перевірок складається Уповноваженим підрозділом щорічно, з урахуванням проблемних питань в організації антикорупційної діяльності на підприємствах, затверджується наказом Агентства відновлення та розміщується на офіційному вебсайті Агентства відновлення, в розділі «Протидія корупції».
Зміни до Плану проведення перевірок вносяться наказом Агентства відновлення за обґрунтованою пропозицією у формі доповідної записки керівника Уповноваженого підрозділу.
2. Позапланові перевірки здійснюються за наказом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України на підставі:
1) інформації, отриманої Уповноваженим підрозділом за результатами перевірки звітів об'єктів перевірки у разі невиконання ним вимог антикорупційної програми, вимог інших актів розпорядчого та організаційно-розпорядчого характеру з питань запобігання та протидії корупції тa/або у разі надання відповідних рекомендацій за результатами проведення службових розслідувань та внутрішніх перевірок на об'єкті перевірки;
2) інформації про порушення посадовими особами об'єкта перевірки вимог антикорупційного законодавства, що надходить до Агентства відновлення від правоохоронних та контролюючих органів, у тому числі Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Національне агентство);
3) невиконання посадовими особами об'єкта перевірки обов’язкових до виконання наказів і доручень Голови Агентства відновлення з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
4) повідомлення щодо можливої причетності посадових осіб об'єкта перевірки до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення;
5) інформації, що оприлюднюється у медіа, соціальних мережах, в тому числі у мережі Інтернет, про порушення посадовими особами об'єкта перевірки вимог антикорупційного законодавства.
3. Завданнями перевірки є:
1) визначення фактичного стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції об’єкта перевірки та дотримання вимог антикорупційного законодавства;
2) виявлення фактів, що можуть свідчити про порушення вимог актів законодавства, наказів Агентства відновлення та окремих доручень Голови Агентства відновлення посадовими особами об'єкта перевірки з питань антикорупційного законодавства;
3) своєчасне попередження та вжиття заходів щодо усунення можливих та/або виявлених порушень посадовими особами об'єкта перевірки антикорупційного законодавства;
4) надання об'єкту перевірки рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності з питань, що були предметом перевірки, забезпечення оптимального функціонування об'єкта перевірки.
4. Предметом перевірки є внутрішні розпорядчі та інші документи, матеріали, що стосуються стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції об’єкта перевірки та дотримання вимог антикорупційного законодавства, що містять інформацію з таких питань:
1) призначення (визначення) Уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), виконання покладених на Уповноважений підрозділ (уповноважену особу) завдань і функцій;
2) відповідність організаційної структури Уповноваженого підрозділу (у разі утворення) обов’язковим вимогам до мінімальної штатної чисельності, встановленим Національним агентством;
3) наявність положення про Уповноважений підрозділ (уповноважену особу), посадових(ої) інструкцій(її) працівників Уповноваженого підрозділу уповноваженої особи), їх відповідність Типовому положенню;
4) забезпечення Уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) окремим службовим приміщенням, матеріально-технічними засобами, необхідними для виконання покладених на нього (неї) завдань, що забезпечує їх незалежність від впливу чи втручання у його (її) роботу;
5) питання виконання Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) вимог Закону щодо:
проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності відповідного об'єкта перевірки, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення відповідних пропозицій керівнику відповідного об'єкта перевірки та розробки антикорупційної програми;
запобігання корупційним та пов’язаним із корупцією правопорушенням;
забезпечення дотримання правил етичної поведінки;
запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
перевірки фактів подання декларацій;
впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
організації роботи внутрішніх каналів повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
визначення внутрішніх процедур і механізмів прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, перевірки та належного реагування на такі повідомлення;
отримання та розгляду повідомлень про корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, інші порушення Закону;
співпраці з викривачами, забезпечення дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;
надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції та з питань щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, інших порушень Закону, захисту викривачів;
забезпечення дотримання заборони на одержання пільг, послуг і майна;
своєчасне надання Національному агентству відомостей про притягнення працівників до дисциплінарної відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень;
забезпечення прозорості та доступу до інформації;
своєчасного виявлення актів розпорядчого, організаційно - розпорядчого характеру та правочинів, які прийняті, укладені з порушенням вимог Закону;
6) своєчасності та повноти виконання завдань, визначених у наказах Агентства відновлення та окремих дорученнях Голови Агентства відновлення з питань виконання антикорупційного законодавства, відповідності наданої інформації фактичному стану справ, запровадженню антикорупційних політик;
7) візування Уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) проєктів розпорядчих документів підприємства з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань (особового складу);
8) виконання вимог внутрішніх документів підприємств, що регламентують порядок ознайомлення працівників із встановленими Законом вимогами та обмеженнями, антикорупційною програмою, а також реалізації заходів з підвищення рівня обізнаності працівників у питаннях забезпечення дотримання відповідних стандартів, правил і процедур.
Перелік питань, що підлягають перевірці, може уточнюватись Головою Агентства відновлення за обґрунтованою пропозицією керівника Уповноваженого підрозділу.
ІІІ. Організація проведення перевірки
1. Уповноважений підрозділ самостійно або за пропозиціями самостійних структурних підрозділів Агентства відновлення, головних спеціалістів, посади яких, згідно штатного розпису, в Агентстві відновлення, є самостійними, з урахуванням проблемних питань у діяльності об’єктів перевірки, виявлених під час попереднього аналізу та оцінки звітування уповноважених осіб, відповідно до Порядку звітування уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, затвердженого наказом Укравтодору від 06.12.2022 № Н-304, щороку здійснює підготовку проєкту Плану перевірок та подає його не пізніше 10 грудня Голові Агентства відновлення, з метою його затвердження.
2. У проєкті Плану проведення перевірок строк їх проведення визначається Уповноваженим підрозділом з урахуванням обсягу, характеру завдань для перевірки та складності організаційної структури об’єкта перевірки і не може перевищувати тридцяти робочих днів.
3. Для проведення позапланової перевірки Уповноважений підрозділ, не пізніше 5 робочих днів з моменту виявлення обставин, визначених в пункті 2 Розділу II цього Порядку інформує Голову Агентства відновлення про їх настання та здійснює підготовку проєкту наказу про проведення позапланової перевірки.
4. У наказі Агентства відновлення про проведення перевірки зазначаються:
підстава перевірки;
найменування та місцезнаходження об’єкта перевірки;
перелік питань, які підлягають перевірці;
дата початку перевірки та термін її проведення;
посадова особа (посадові особи) Агентства відновлення, яка (які) здійснюватиме(уть) перевірку (далі – посадова особа) або склад комісії (не менше 3 осіб), один з яких визначається Головою комісії (далі – члени комісії);
період, який охоплюється перевіркою.
Наказом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України затверджується план-завдання на здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства у діяльності об’єкта перевірки, складений за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку (далі – план-завдання).
5. У разі проведення перевірки посадовою особою така посадова особа користується правами та виконує обов'язки, передбачені цим Порядком для комісії та її членів.
6. Комісія утворюється з працівників Уповноваженого підрозділу, інших самостійних структурних підрозділів, та головних спеціалістів, посади яких згідно штатного розпису в Агентстві відновлення, є самостійними.
7. Члени комісії (посадова особа), в разі виникнення в них реального чи потенційного конфлікту інтересів зобов'язані письмово повідомити про це Голову Агентства відновлення, керівника Уповноваженого структурного підрозділу, а також Голову комісії.
Керівник Уповноваженого структурного підрозділу (у разі якщо він не є Головою комісії) або Голова комісії, за результатами розгляду повідомлення про наявність у члена комісії (посадової особи) реального чи потенційного конфлікту інтересів або з власної ініціативи повідомляє Голову Агентства відновлення про наявність/відсутність у посадової особи реального чи потенційного конфлікту інтересів. У разі наявності у члена комісії (посадової особи) конфлікту інтересів, Голова Агентства відновлення забезпечує здійснення передбачених Законом заходів для його запобігання або врегулювання до або під час проведення перевірки.
8. Про проведення планової перевірки об’єкт перевірки повідомляється шляхом надсилання копії наказу про проведення перевірки засобами поштового чи електронного зв’язку, зокрема через систему електронного документообігу АСКОД (далі – СЕД), не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати початку її проведення.
В разі проведення позапланової перевірки об’єкт перевірки повідомляється шляхом надсилання копії наказу про проведення перевірки засобами поштового чи електронного зв’язку, зокрема через систему електронного документообігу АСКОД (далі – СЕД), в день видання такого наказу.
ІV. Порядок проведення перевірки
1. Копія наказу Агентства відновлення про проведення планової або позапланової перевірки надається Головою комісії або посадовою особою керівнику об’єкта перевірки або особі, яка виконує його обов'язки (далі – керівник об’єкта перевірки).
2. Допуск членів комісії (посадової особи) на об’єкт перевірки забезпечує керівник об’єкта перевірки, за наявності копії наказу Агентства відновлення про проведення планової або позапланової перевірки та документа, що посвідчує членів комісії (посадову особу).
3. У разі не допуску членів комісії (посадової особи) до перевірки або перешкоджання її проведенню, Голова комісія, посадова особа складає акт про не допуск до або неможливість проведення перевірки (далі – акт) за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку у двох примірниках.
Акт надається керівнику об'єкта перевірки у двох примірниках для ознайомлення.
У разі відмови керівника об'єкта перевірки від ознайомлення з актом, Голова комісії або посадова особа робить у такому акті відповідну відмітку і надсилає один примірник об'єкту перевірки засобами поштового чи електронного зв'язку, зокрема СЕД.
Перевірка зупиняється з дня складання акта. Зупинення перевірки перериває строк її проведення.
До строку проведення перевірки не зараховується час, протягом якого членів комісії (посадову особу) не було допущено до перевірки, а також час ознайомлення керівника об'єкта з довідкою про проведення перевірки.
Строк проведення перевірки відновлюється з дня фактичного усунення обставин, що стали підставою для її зупинення.
4. Перевірка проводиться в строки, визначені наказом про проведення перевірки та згідно з планом-завданням.
У разі виникнення під час проведення перевірки потреби в дослідженні додаткових матеріалів, без аналізу яких неможливо зробити висновки, або в отриманні пояснень, за обґрунтованою письмовою пропозицією Голови комісії або посадової особи строк проведення перевірки може бути продовжений наказом Агентства відновлення, але не більше ніж на п’ятнадцять робочих днів, про що робиться відмітка у направленні на перевірку.
Об’єкт перевірки повідомляється про продовження строку проведення перевірки не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу Агентства відновлення засобами поштового чи електронного зв’язку, зокрема СЕД.
5. Голова комісії або посадова особа при проведенні перевірки організовує свою роботу так, щоб не перешкоджати об’єкту перевірки у здійсненні покладених на нього завдань та функцій.
6. За потреби уточнення питань, зазначених у плані-завданні на перевірку, отримання членами комісії (посадовою особою) завірених копій документів, пояснень, Голова комісії або посадова особа може надсилати (вручати) керівнику об’єкта перевірки письмовий запит за власним підписом, у якому визначаються перелік відповідних документів та достатні строки їх надання.
Інформація про ненадання або несвоєчасне надання документів, пояснень, зазначених у такому запиті зазначається у довідці про результати перевірки (далі – довідка перевірки), складеної за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.
7. Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо захисту персональних даних та іншої інформації з обмеженим доступом, а також недопущення розголошення інформації з обмеженим доступом, що стала відома під час її проведення.
V. Права та обов’язки членів комісії (посадової особи)
1. Члени комісії (посадова особа) при проведенні перевірки мають право:
1) входити до приміщень, у яких розташований об’єкт перевірки;
2) на забезпечення об'єктом перевірки, на час проведення перевірки, робочим місцем, комп'ютерною, копіювальною технікою, іншими технічними засобами, необхідними для реалізації повноважень, для оформлення матеріалів перевірки;
3) вимагати припинення дій, що перешкоджають проведенню перевірки;
4) отримувати та ознайомлюватися в межах, передбачених законодавством, з необхідними документами і матеріалами, копіювати їх з урахуванням обмежень, установлених законодавством, яким регулюється порядок роботи з інформацією з обмеженим доступом, та додавати копії до матеріалів перевірки;
5) отримувати від працівників об’єкта перевірки усні та письмові пояснення з питань, що стосуються предмета перевірки;
6) перевіряти повноту усунення порушень, виявлених попередньою перевіркою;
7) здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством.
2. Голова комісії або посадова особа при проведенні перевірки зобов’язані:
1) повідомити керівника об’єкта перевірки про предмет і підставу проведення перевірки, визначати перелік необхідних документів та строки їх надання об’єктом перевірки, узгодити інші організаційні питання щодо проведення перевірки;
2) у разі виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівниками об’єкта перевірки не пізніше одного робочого дня письмово повідомити про це Голову Агентства відновлення та спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції до повноважень якого належить розгляд таких правопорушень;
3) ознайомити керівника об’єкта перевірки з довідкою перевірки;
4) здійснити інформування у формі доповідної записки Голови Агентства відновлення про результати перевірки та надати пропозиції за результатами її проведення у строк не більше трьох робочих днів з дня завершення перевірки;
5) у разі виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівниками об’єкта перевірок протягом одного робочого дня інформувати Голову Агентства відновлення та/або спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції;
3. Члени комісії (посадова особа) при проведенні перевірки зобов’язані:
1) додержуватися вимог законодавства під час роботи з інформацією з обмеженим доступом;
2) здійснювати моніторинг врахування об'єктом перевірки пропозицій, наданих за результатами перевірки.
3) повно, об’єктивно та неупереджено проводити перевірку в межах повноважень, передбачених Законом та цим Порядком;
4) відображати в довідці перевірки виявлені під час перевірки факти порушень, обставини та причини їх вчинення з наведенням відповідних документів, пояснень працівників об’єкта перевірки;
5) долучати до матеріалів перевірки документи та/або їх копії, які підтверджують або спростовують факти порушення антикорупційного законодавства;
6) у разі виникнення ситуації, яка має ознаки реального чи потенційного конфлікту інтересів або може бути сприйнята як така, повідомити про це Голову Агентства відновлення, Голову комісії (у разі проведення перевірки комісією) перед початком обговорення відповідного питання та посадову особу Уповноваженого підрозділу;
7) приймати від посадових осіб об’єкта й розглядати за їх ініціативою письмові заяви, зауваження, додаткові пояснення щодо питань, які перевіряються, та з питань, що виникають під час проведення перевірки;
8) не розголошувати інформацію з обмеженим доступом, отриману під час проведення перевірки, крім випадків, установлених законом;
9) дотримуватися інших заборон та обмежень передбачених законодавством та цим Порядком.
VІ. Оформлення результатів перевірки
1. За результатами проведеної перевірки складається довідка перевірки у двох примірниках.
2. Довідка перевірки складається не пізніше трьох робочих днів до дня закінчення її проведення та в межах строків перевірки.
3. Довідка перевірки підписується членами комісії (посадовою особою).
У разі якщо члени комісії (посадова особа) мають (має) окрему думку щодо результатів перевірки, вони (вона) можуть викласти її письмово із відповідним обґрунтуванням, що додається до довідки перевірки, про що робиться відмітка перед власним підписом такої особи у довідці.
За неможливості підписати довідку перевірки з поважних причин (тимчасова втрата працездатності, відрядження, відпустка) про це робиться відмітка на останньому аркуші довідки нижче підписів членів комісії (посадової особи).
4. Будь-які виправлення та доповнення в довідці перевірки після її підписання не допускаються.
5. Підписана членами комісії (посадовою особою)довідка перевірки передається Головою комісії, посадовою особою на розгляд Голові Агентства відновлення.
Голова Агентства відновлення здійснює розгляд довідки перевірки протягом п’яти робочих днів з дня її одержання.
Не пізніше наступного робочого дня після її розгляду, довідка надсилається засобами поштового зв’язку для ознайомлення керівникові об’єкта перевірки.
6. Довідка перевірки зберігається згідно з номенклатурою справ в Уповноваженому підрозділі.
VІІ. Розгляд та прийняття рішень за результатами перевірок, контроль за усуненням виявлених під час перевірок порушень і недоліків
1. За результатами перевірки Уповноваженим підрозділом здійснюється підготовка пропозицій та/або зауважень, якими визначаються завдання для об’єкта перевірки із зазначенням строку їх виконання.
2. Контроль за виконанням об’єктом перевірки окремого доручення здійснюється Уповноваженим підрозділом.
В.о. завідувача Сектору з питань
запобігання та виявлення корупції,
головний спеціаліст
з питань координації внутрішнього контролю Ольга ПЕРМІНОВА
Додаток 1
до Порядку організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
(пункт 1 розділу ІІ)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
___________________ №_______
організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, в установах та організаціях,
що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України,
на 20__ рік
|
№ з/п |
Найменування, код за ЄДРПОУ юридичної особи |
Місцезнаходження об’єкта контролю, юридична адреса |
Період, за який проводиться перевірка |
Запланована дата початку проведення перевірки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник Уповноваженого
підрозділу _____________ __________________
(підпис) (Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ)
__________________________________________
до Порядку організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
(пункт 4 розділу ІІІ)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
___________________ №_______
ПЛАН-ЗАВДАННЯ[1]
на здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства у діяльності ________________________________
(найменування об’єкту перевірки)
І. Організаційно-правові засади діяльності уповноваженого підрозділу(уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції
1. Затвердження положення про уповноважений підрозділ, посадових інструкцій керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), посадових інструкцій працівників уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції (далі – уповноважений підрозділ (уповноважена особа).
2. Забезпечення гарантії незалежності уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) від впливу чи втручання у його (її) роботу (дотримання вимог щодо підзвітності / підконтрольності уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
3. Додержання мінімальної штатної чисельності уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції.
4. Визначення в уповноваженому підрозділі особи, відповідальної за реалізацію повноважень із захисту викривачів.
5. План(и) роботи уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції та звіти про його(їх) виконання.
6. Забезпечення діяльності уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) окремим службовим приміщенням, матеріально-технічними засобами, необхідними для виконання покладених завдань, тощо).
ІІ. Стан організації діяльності із запобігання та виявлення корупції
1. Організація роботи з візування проєктів актів з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань (особового складу) залежно від їх видів.
2. Проведення аналізу потенційних та наявних контрагентів об’єкта перевірки та надання інформації про них керівникові.
3. Організація роботи з перевірки фактів подання суб’єктами декларування декларацій та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному законодавством порядку.
4. Облік працівників об’єкта перевірки, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.
5. Перевірка законності отримання об’єктом перевірки безоплатно грошових коштів або іншого майна, переваг, пільг, послуг, нематеріальних активів, благодійної допомоги тощо.
ІІІ. Організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності об’єкта перевірки, підготовка заходів щодо їх усунення
1. Організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності об’єкта перевірки, підготовки заходів щодо їх усунення, залучення для виконання цих функцій до роботи комісії з оцінки корупційних ризиків (за її наявності).
2. Затвердження документа (антикорупційної програми, ризик-реєстру) щодо визначення корупційних ризиків, чинників, що їх породжують, заходів з їх усунення, строків, виконавців та очікуваних результатів.
3. Моніторинг стану виконання заходів з усунення (мінімізації) визначених корупційних ризиків та ознайомлення керівника об’єкта перевірки з результатами.
4. Оцінка ефективності заходів, передбачених антикорупційною програмою/ризик-реєстром на усунення (мінімізацію) корупційних ризиків.
5. Перегляд заходів, передбачених антикорупційною програмою/ризик-реєстром на усунення (мінімізацію) корупційних ризиків, та внесення відповідних змін у випадках, визначених Антикорупційною програмою об’єкта перевірки та/або положеннями Методології управління корупційними ризиками, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції
від 28.12.2021 № 830/21, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.02.2022 за № 219/37555.
ІV. Надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції
1. Організація роботи уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з надання консультаційної, методичної допомоги працівниками об’єкта перевірки:
щодо заповнення та подання декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
щодо конфлікту інтересів та заходів з його врегулювання;
обмеження спільної роботи близьких осіб;
про обмеження щодо отримання подарунків;
про обмеження щодо суміщення та сумісництва з іншими видами діяльності;
щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» та захисту викривачів.
2. Облік проведених інструктажів/навчань з питань дотримання антикорупційного законодавства.
V. Здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню
1. Облік повідомлень працівників підприємств про виявлений конфлікт інтересів та вжиття заходів щодо його врегулювання.
2. Дотримання передбачених законом строків повідомлення про конфлікт інтересів та його врегулювання.
3. Інформування керівника об’єкта перевірки та/або структурного підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України про виявлений конфлікт інтересів та вжиття заходів щодо його врегулювання.
VІ. Забезпечення умов для повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, впровадження внутрішніх політик роботи з викривачами, а також розгляд таких повідомлень
1. Визначення об’єктом перевірки внутрішніх процедур і механізмів прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
2. Впровадження об’єктом перевірки механізмів заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
3. Створення та забезпечення функціонування внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону, в тому числі через Єдиний портал повідомлень викривачів, спеціальну телефонну лінію, офіційний веб-сайт та засобами електронного зв’язку.
4. Доведення до відома керівника об’єкта перевірки інформації щодо необхідності дотримання прав викривача (застереження, що стосуються звільнення викривача, застосування до нього заходів дисциплінарного впливу).
5. Забезпечення співпраці з викривачами, дотримання їх прав та гарантій захисту, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».
6. Облік отриманих повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
7. Розгляд (перевірка) в установлені терміни повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
VІІ. Вжиття передбачених Законом України «Про запобігання корупції» заходів у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення працівниками об’єкта перевірки
1. Організація та проведення службових розслідувань в порядку встановленому Порядком проведення службового розслідування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 р. № 950 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2023 р. № 246) за поданням спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або приписами Національного агентства.
2. Притягнення до дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку осіб, які вчинили корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, за яке передбачена дисциплінарна відповідальність.
3. Надання до Національного агентства в установленому порядку паперових копій розпорядчих документів про накладення дисциплінарних стягнень за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
4. Ведення обліку працівників об’єкта перевірки, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.
VІІІ. Проведення навчань для працівників об’єкта перевірки
1. Складення графіка навчань з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства та його доведення до відома працівників об’єкта перевірки.
2. Проведення навчальних заходів та розповсюдження навчальних матеріалів серед працівників об’єкта перевірки.
Керівник уповноваженого
підрозділу
___________________________ _______________________
(підпис) (Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ)
_________________________
Додаток 3
до Порядку організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
(пункт 3 розділу ІV)
АКТ
про недопуск до або неможливість проведення перевірки
від ___ ____________________ 20___ року
Цей акт складено _____________________________________________________________________________
(власне ім’я та прізвище голови комісії, посадової особи)
у зв’язку з тим, що _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
посада, найменування об’єкта перевірки авласне ім’я та прізвище керівника об’єкта перевірки,
не допускає (перешкоджає проведенню перевірки) посадову особу, членів комісії Державного агентства відновлення на розвитку інфраструктури України до проведення перевірки, яка здійснюється відповідно до ____________________________________________________________________
(дата, номер та назва наказу)
в установленому законодавством порядку та/або не надає інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, документи та інші матеріали або засвідчені в установленому порядку їх копії, необхідні для проведення перевірки.
Наявність зауважень об’єкта перевірки до акта:
Є (на _____________ арк.)
НЕМАЄ.
(необхідне підкреслити)
__________________ ____________________________________________
(підпис) (власне ім’я та прізвище Голови комісії або посадової особи)
Представник об’єкта перевірки ознайомлений __________________ ____________________________________________________
(підпис) (власне ім’я та прізвище керівника об’єкта перевірки)
Представник об’єкта перевірки відмовився від ознайомлення з актом
__________________ _____________________________________________
(підпис) (власне ім’я та прізвище Голови комісії або посадової особи)
_______________________________________________
Додаток 4
до Порядку організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
(пункт 1 розділу VІ)
ДОВІДКА
про результати планової (позапланової) перевірки
_________________________________________________________________________
(найменування об’єкта перевірки)
_________________________________________________________________________
м. _______________ «___» _____________ 20___ року
Вступна частина
У довідці відображені результати проведеної на підставі наказу Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України від _______ № ____ ____________________________________________________________________
(назва наказу)
планової (позапланової) перевірки
_________________________________________________________________________ (найменування об’єкта перевірки)
Період проведення перевірки: з ___ _________ 20___ року до ___ ________ 20___ року.
Відомості про об’єкт перевірки:
_________________________________________________________________________
(поштовий індекс, місто, район, область, вулиця, номер будинку, код згідно з ЄДРПОУ об’єкта перевірки)
Перевірку проведено з _______ по _______ на виконання пункту___ Плану організації заходів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, на 20____ рік комісією у складі/посадовими особами:
_______________________________________
___________________________________________
(власне ім’я та прізвище посадової особи)
Перелік питань, що перевірялися:
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Описова частина
1. Організаційно-правові засади діяльності уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції. ____________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________.
2. Стан організації діяльності із запобігання та виявлення корупції. ____________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________.
3. Організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності об’єкта перевірки, підготовка заходів щодо їх усунення. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
5. Здійснення заходів із виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню. __________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Забезпечення умов для повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, впровадження внутрішніх політик роботи з викривачами, а також розгляд таких повідомлень. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Вжиття передбачених Законом України «Про запобігання корупції» заходів у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення працівниками об’єкта перевірки. __________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Проведення навчань для працівників об’єкта перевірки. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Інші обставини, досліджені (виявлені) під час проведення перевірки, обґрунтований аналіз інформації та документів, які стосуються перевірки
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Резолютивна частина
За результатами проведеної перевірки організації роботи із запобігання і виявлення корупції встановлено: __________________________________________________________________
(виявлені (не підтверджені) порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції»
та прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів)
Висновки
__________________________________________________________________
(підсумки та пропозиції за результатами проведення перевірки)
__________________________________________________________________
Члени комісії/посадова особа:
__________________ _________ ___ _________ 20___ року
(власне ім’я та прізвище) (підпис)
__________________ _________ ___ _________ 20___ року
(власне ім’я та прізвище) (підпис)
__________________ _________ ___ _________ 20___ року
(власне ім’я та прізвище) (підпис)
_______________________________________________
[1]План-завдання на здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства у діяльності юридичних осіб, зазначених у частин першій статті 61, частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», коригується з урахуванням положень частин другої, третьої статті 61 Закону України «Про запобігання корупції», а також положень антикорупційної програми юридичної особи (у разі її затвердження).
Файли для завантажування